’’ Banka kanalinin Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz ‘’

Banka kanalinin Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray; “Hizmet kalitemizi en üst düzeyde tutarak hem bankaya hem de müsteriye dogru ürün ve kaliteli hizmet ile ulasmaya çalisiyoruz. Basit, kolay anlasilabilir, eksiksiz teminat içeren ürünler gelistirerek bankacilik ürünleri ile uyumlu ürün çesitliligini müsterilerimize sunuyoruz.”

Banka kanalinin Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz

Sigorta sektörünün 2018 yili ilk çeyrek sonuçlarini sektör genelinde ve SBN Sigorta özelinde nasil degerlendiriyorsunuz?

Sektör 2018 ilk çeyrekte 940 milyon 413 bin TL’si hayat disi olmak üzere toplam 1 milyar 438 milyon TL teknik kâr elde etti. Geçen yila göre üretim yüzde 18 oraninda artti. Geçen yil sürekli gündemimizde olan trafik sigortalarinda ilk çeyrekte teknik zarar olustu, trafikte hasar prim orani geçen yilin ayni dönemine göre yüzde 84’den yüzde 91’e yükseldi, kaskoda da küçük bir artis görüyoruz.

“Bankanin müsteri portföyü, çapraz satisa imkan saglayan uygun ürünlerin satisini kolaylastirmaktadir”

SBN Sigorta’ya gelirsek; karli ürünler ile belirledigimiz alanlarda büyümeye devam ediyoruz. 2018’in ilk çeyreginde de karliligimizi koruyarak sektörün yüzde 75 üzerinde büyüdük.

2018 yilinda sigorta sektöründe öne çikmasi muhtemel ve müsteriler tarafindan cazip bulunabilecek branslar sizce hangileri olacak?

Teknolojinin ivmelenmesiyle birlikte sigortacilikta da yeni riskler ortaya çikiyor. Siber risk sigortalari dünyada 5 milyar dolarlik bir pazara ulasti. Fikri mülkiyet, veri tabanlari, dijital aglar/platformlar, maddi olmayan, duran varliklar ve global isinma yeni riskler. Iklim baglantili hasarlar geçen yil dünyada 300 milyar dolardi. Ülkemizde geçen yil Temmuz ayinda Istanbul'da yasanan sel ve dolu hasari 650 milyon lirayi buldu. Bunun yüzde 80-90'i araçlarda meydana geldi. Bunlarin hepsi sigortalanabilir deger olarak karsimizda.

2018 yilinda da devletin önemli ölçüde destekledigi, sorumluluk, tarim sigortalari ve tamamlayici saglik sigortalarinin ilk bakista büyümeye önemli ölçüde etki edecek branslar olacagini öngörüyorum. Son dönemde seyahat saglik sigortalari da ihtiyaca yönelik teminatlarin zenginlestirilmesi ile müsteriler için cazip hale getirildi.

Yangin, konut, DASK gibi her daim göz önünde olan branslarin disinda, özellikle belirttigim bu branslarda daha fazla büyüme olanaklari oldugunu düsünüyorum.

SBN Sigorta’nin dagitim kanali yapilanmasi içerisinde bankasüransin önemi nedir? Üretiminizdeki banka kanali payi hakkinda bilgi verebilir misiniz?

Hizmet kalitemizi en üst düzeyde tutarak hem bankaya hem de müsteriye dogru ürün ve kaliteli hizmet ile ulasmaya çalisiyoruz. Basit, kolay anlasilabilir, eksiksiz teminat içeren ürünler gelistirerek bankacilik ürünleri ile uyumlu ürün çesitliligini müsterilerimize sunuyoruz. Is süreçlerimizi ise teknolojik ve regülatif gelismelere paralel olarak hem müsteri hem de banka için süreçleri kolaylastiracak sekilde organize ettik.

“Bölge sorumlularimizin subelere verdigi destek yaninda, genel müdürlügümüzde olusturdugumuz bankaüsrans operasyon ekibi ile güzel isler çikarttik”

Bunu takip edebilecekleri altyapi ile ilgili banka ile ortak süreci gelistirme çalismalarimiza devam ediyoruz.

Müsteri sinifina göre, müsteri ihtiyacina göre gelistirdigimiz ürünlerimiz ve müsteriyi merkezine alan hizmet kalitemiz ile çalismalarimizi sekillendiriyoruz. Üretimimizin yüzde 45’e yaklasan kismi bankasürans dagitim kanalimizdan.

Grup sirketi olmamizin avantajini da kullanarak Sekerbank ve SBN Sigorta’nin deneyimli ekipleri, kisa sürede isbirliklerini arttirarak, mükemmel bir birliktelik olusturdular ve sektörde gözlemlenen basarilara imza atmaya basladilar. Bir diger stratejimiz de bu büyük sinerjinin operasyonel verimlilik açisindan da desteklenmesi gerekliligiydi. Operasyonel süreçlerimizi oldukça sadelestirdik, bu da hem iç hem dis müsteri memnuniyetimizi oldukça artirdi. Bölge sorumlularimizin subelere verdigi destek yaninda, genel müdürlügümüzde olusturdugumuz bankaüsrans operasyon ekibi ile güzel isler çikarttik.

Gelisen teknolojilerin banka sigortaciligina nasil yansiyacagini öngörüyorsunuz?

Teknolojik gelismeler sayesinde banka sigortaciliginda da pek çok konuda ilerleme yasaniyor. Gün geçtikçe teknolojinin artan bir sekilde insan hayatina girmesi ile, bankacilik sektöründe olusan rekabet ortaminda müsterilere daha çok seçenek imkani veriliyor. Buna paralel olarak müsteri profili de degisiyor. Daha bilinçli olan müsteri, daha iyi servisi ve çesitli ürünü daha da hesapli almak istiyor, bu durum bankalarin pazarlama tekniklerini gelistirmelerini ve çesitli alternatifleri sunmalarini zorunlu hale getiriyor.

Birçok sektörde önemli bir satis kanali olan internetin, sigorta satisinda da aktif olarak kullanilmasi, özellikle orta ve uzun vadede büyümeye olumlu katki saglayacak. Teknolojideki gelismeler sayesinde geleneksel müsteri profili; farkli kanallari ayni anda kullanan, dijital ortamdan arastirma yapan, fiyat karsilastirmasi yaparak istedigi ürünü istedigi yerden satin alan müsteri profiline dönüsüyor. Günümüzde teknoloji odakli kusagin artik satis kanali olarak dijital mecralari yogunlukla kullanmaya basladigini görüyoruz. Bu müsteri profilini yakalamak isteyen sigorta sektörünün de satin alma süreçleri ve sonrasi hizmetler için dijital kanallarini iyilestirme konusunda yogun bir yatirim sürecine girdigini söyleyebiliriz. SBN Sigorta olarak bizim de bu alandaki proje ve yatirimlarimiz devam ediyor. Bu anlamda sigorta sektörünün gelecegini oldukça olumlu görüyoruz. Elementer sigortacilikta banka kanalinin daha aktif kullanilmasi ve payinin artirilmasi sigorta sektörüne ne gibi avantajlar saglayabilir? Sizce sirketler bu alanda ne gibi çalismalar yapabilir?

Bankanin müsteri portföyü, çapraz satisa imkan saglayan uygun ürünlerin satisini kolaylastirmaktadir. Biz hemen hemen tüm projelerimizi banka kanalimizla ortak gelistiriyoruz. Sekerbank için ürün ve müsteri segmentasyonlarina uygun, KOBI, tarim, isletme müsterilerine özel projeler gelistiriyor, ürün gamindaki eksiklikleri tamamliyoruz.

“Teknolojik gelismeler sayesinde banka sigortaciliginda da pek çok konuda ilerleme yasaniyor”

Bankacilik ürünleri ile baglantili satilan ürünlere ilave, bireylerin yasamlari boyunca karsi karsiya kalabilecekleri finansal riskleri güvence altina alan ve bankacilik ürünlerinden bagimsiz olarak konumlandirilan kritik hastalik, egitim, issizlik, ferdi kaza gibi ürünlerin daha iyi tanitilmasina ihtiyaç oldugu düsünüyoruz, biz Sekerbank ile yaptigimiz çalismalarda bu tip ürünleri yaygin hale getirebildik.

SBN Sigorta banka sigortaciliginda basarili sirketlerden biri; banka sigortaciliginda basarili olmak için neler yapilmasi gerekiyor? Bu alanda müsterilere sunulan ürün alternatiflerinin önemli oldugunu düsünüyor musunuz?

SBN Sigorta olarak banka sigortaciligindaki üretimimizle sektör üzerinde büyüme gösteriyoruz. Bankasürans konusunda diger sirketlerden ayristigimizi düsünüyoruz ve bunu rakamlarla da ortaya koyuyoruz.

Banka kanalinin son 5 yillik verilerine baktigimizda, potansiyelinin düzenli olarak arttigini, penetrasyon oraniyla Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz. Biraz önce de belirttigim gibi Sekerbank’la son derece uyumlu bir çalisma içindeyiz. Karsimizdakinin neye ihtiyaci oldugunu iyi tespit ederek ürünler gelistiriyor ve satisina da yardimci oluyoruz.

SBN Sigorta olarak is ortakligi yaptiginiz bankalarla çalisma stratejilerinizi nasil belirliyorsunuz? Banka kanalindan satisina odaklandiginiz ürünler hangileri?

Bankasürans çalismalarimizi Sekerbank ile yürütüyoruz ve is ortagimizi çok iyi tanimaya çalisan bir partneriz. Tüm is yapis biçimlerimizi ana is ortagimiz olan Sekerbank'la uyumlu hale getirdik. Bu isbirliginin sürdürülebilir olmasi ve büyümenin geçmis dönemlerde olmasi buna bagli. KOBI, tarim, isletme müsterilerine özel projeler gelistiriyoruz. Hemen her projemizi banka kanalimizla ortak gelistiriyoruz. Yeni müsteri ihtiyaçlarina yönelik hazirladigimiz ürünleri, düzenli olarak çikariyoruz.

SBN Sigorta’nin 2018 yili hedef ve stratejilerini bizimle paylasir misiniz?

Dijitalin, maliyetleri ve zamani etkili sekilde yönetme avantaji tüm sektör oyunculari için vazgeçilmez bir unsura dönüsmüs durumda. Yeni nesil sigortacilikta kazanani teknoloji belirleyecek. Önümüzdeki dönemlerde ürünlerimizi, dijital kanallardan müsterilerimize dogrudan sunmayi hedefliyoruz.

Bankasüransin gelisimi için müsteri odakli yaklasim ve dijitallesme çok önemli. Is ortagimiz Sekerbank için gelistirdigimiz ürünler ile müsterilerinin tüm ihtiyaçlari için çözüm üretiyoruz.