Acente sayimizi büyütmektense acentelerimizin dogru ve dengeli çalismasina daha çok önem veriyoruz.

ACENTE SAYIMIZI BÜYÜTMEKTENSE ACENTELERIMIZIN DOGRU VE DENGELI ÇALISMASINA DAHA ÇOK ÖNEM VERIYORUZ.

SBN Sigorta branslar bazinda acentelerini nasil yönlendiriyor? Özellikle acentelerin aktif olmasi gerektigini düsündügünüz branslar neler ve bu konuda ne gibi aksiyonlar aliyorsunuz?

Acentelerimiz için en önemli stratejimiz ulasilabilir olmak. Acentelerimize verdigimiz hizmetin kalitesi bizler için çok önemli. Acentelerimize dinamik bir yapi içinde hizmet vermeye çalisiyoruz.

Acentelik faaliyetleri her ticari isletme gibi sürdürülebilir olmali, bunun için acentelerimizin portföylerinin sadece oto degil, oto disi sigortalardan da olusturarak dengeli olmasini önemsiyoruz. Dengeli portföy yapisina sahip acentelerin faaliyetlerini sürdürmesi çok daha kolay oluyor. Acentelerimizin genel karliliga katki saglayacak ürünlerin satisina yönlendiriyoruz. Az sayida acente ile kapsamli çalismayi tercih ediyoruz. Bu tip acentelere butik hizmet vererek, acente dagitim kanalimizda üretimimizi artirmayi hedefliyoruz.

Bizim oto disi branslarda kolay ulasilabilir ve hizli hizmet verebilen bir yapimiz var. Bu kurguyu çok iyi kurdugumuzu düsünüyoruz. Daha az sayida acenteye özellikle oto disi branslarda butik hizmet veriyoruz. Acente kanalinda oto bransinda, özellikle trafik alaninda çok aktif degiliz. Oto tarafinda genellikle sistem fiyatlari üzerinden ilerleyen acenteler üretim yapiyorlar. Özellikle proje islerinde çok basarili is ortakliklarimizda oluyor. Geçen yila göre bu alanda da müsteri adedimizi artirdik.

Çalistigimiz acentelerin sürdürülebilir isler yapmasina önem veriyoruz, bunun için acentelerimizde özellikle oto disi ve oto dengesinin saglikli olmasina dikkat ediyoruz.

SBN Sigorta olarak her hafta çok sayida acentelik teklifi aliyoruz. Fakat bu teklifleri siki bir sekilde eliyoruz. Acente sayimizi büyütmektense acentelerimizin dogru ve dengeli çalismasina daha çok önem veriyoruz.

SBN Sigorta “Karlilik içinde büyüme” stratejisinin ardindan “Sürdürülebilir büyüme/Sürdürülebilir karlilik” stratejisine basladi. Bu yeni strateji ile hedeflenen planlardan bahseder misiniz?

SBN Sigorta olarak 2012 yilindan itibaren baslattigimiz “Karlilik içinde büyüme” stratejimizde 4 tam yili doldurduk ve artik “Sürdürülebilir büyüme / Sürdürülebilir karlilik” dönemine geçtik. Geçen yili 15 milyon TL kar ile kapattik, kar/ prim üretiminde sektörde ilk 3’teyiz. Sonuçlar bizim için planlanan çerçevede ve tatmin edici.

Elbette bu, varis noktasi olan bir yolculuk degil. Geçmis 4 yilda pek çok alanda yaptigimiz esasli dönüsümü simdi is ortaklarimiza, müsterilerimize daha etkili anlatacagimiz bir döneme basladik.

Hayat disi bransta  4 tam yilda her çeyrekte sürekli kar eden 4 sirketten biriyiz. Biz bir siçrama yaparak bu noktaya geldik , fakat bunun ileriki yillarda da sürdürülebilir olmasi ve karli bir portföyü yönetmemiz , yeni stratejimiz kapsaminda ele alinacak. Kar etmek kadar , sürdürülebilir olmasi da çok önemli, son 4 yilda sektör yüzde 59 büyürken biz yüzde 104 büyüdük. Son 4 yilda araliksiz olarak hem sektör ortalamasinin üzerinde büyüyen hem de karini artiran sirketimiz, bundan sonraki süreçte bu seviyelerin korunmasina odaklanacaktir .

Bu stratejisi dogrultusunda dagitim kanali yapilanmanizda ne tür degisiklikler yasanacak? SBN Sigorta’nin dagitim kanali stratejilerinden bahseder misiniz?

SBN Sigorta olarak 2012’den bu yana dagitim kanallarimizda riski ve karliligi göz önüne alarak çalistik, maliyetlerimizi daha iyi yöneterek, verimlilik artisi sagladik. Degisen stratejilere göre bu hedeflerimizde taktiksel degisiklikler yasanabiliyor; dönemsel olarak oto bransinda ya da acente broker kanalinda da büyüdügümüz zamanlar oluyor. Acentelerimiz ile ilgili hizmet ve ürün kalitemizi sürekli artirarak onlar için tercih edilen sirket olmayi hedefliyoruz, çalismalarimizi da bu dogrultuda sürdürüyoruz.

Sizce sigorta sektörünün karliligini ve ülke ekonomisine olan katkisini artirmasi için daha çok hangi branslara yönelmesi gerekiyor? SBN Sigorta 2016 yilinda özellikle hangi branslarda büyümeye odaklandi? Bu yil pazara sunmayi planladiginiz yeni ürün alternatifleri olacak mi?

Sigorta sektörünün penetrasyonu artirmasi lazim. Bunun en önemli konu oldugunu düsünüyorum. Penetrasyonun artmasi hem ülke ekonomisine hem de dolayli olarak firma ekonomilerine yarar saglayacak bir durumdur. Baktiginiz zaman kisi basina düsen sigorta üretimi gelismis ülkelerle neredeyse kiyaslanamayacak düzeyde. Bazi risklerimiz hiç sigortalanmiyor, ihtiyaca yönelik ürünleri sektör olarak daha fazla çikartabilmeliyiz. Bu ürünlerin genellikle yeniçagin ihtiyaçlari veya kisilerin çok fazla farkinda olmadigi ihtiyaçlariyla ilgili ürünler olmasina özen gösteriyoruz. Ferdi kaza bazli ürünlerin üretimini artirdigimiz müddetçe, ülke ekonomisine katkilarimiz artacaktir.

Sigorta sektörünün karliligini artirmada oto disi branslarin etkisi yadsinamaz. Oto bransindaki temkinli adimlarimizi, oto disi branslarda sundugumuz yeni ürünlerin karliligi ile destekliyoruz. SBN Sigorta olarak 2016 yilinda ferdi kaza bransinda yeni ürünlerle penetrasyonumuzu artiracagiz. Yangin ve mühendislik sigortalari yaninda DASK ve TARSIM alanlarinda satislarimiz artarak devam edecek.

Kentsel dönüsüm çalismalari ile birlikte insaat sektörü, 2015’de geçirdigi kisa durgunluk dönemi sonrasi, 2016 ‘da yeniden ataga kalkabilir, biz de ürün çalismalarimizi bu yönde yogunlastirdik.

Sektörün özellikle oto sigortalarindaki hasar yönetim metodlarini nasil degerlendiriyorsunuz? SBN Sigorta oto sigortalarindaki hasar süreçleri yönetiminde nasil bir strateji izliyor?

Sektörün hasar yönetiminin son derece iyi oldugunu düsünüyorum. Müsterilerimize iyi bir hasar hizmeti veriyoruz. Müsteri gözünde sigorta firmalarinin hasar anindaki hizmeti ve süreçteki yaklasimlari bir daha o firma ile çalisip çalismayacagini belirliyor. Elbette burada yasanan aksakliklar önemli, fakat tüm sektöre mal edilmemeli. Sektörün çok iyi bir hasar yönetimi tecrübesi ve uygulamasi oldugunu görüyoruz.

Biz portföyünün yüzde 67'si oto disi branslardan olusan bir sirketiz ama  oto sigortalarinda hizmet, kalite ve yayginlik en önem verdigimiz konular. Bunu en çarpici sekilde servislerimizde gözlemlenebilmesi için ugras veriyoruz. Servis aglarimizin kalite standartlarinin yükseltilmesi için çabalarimiz 2015 yilinda da artarak devam etti ve son 3 yilda anlasmali servis agimizi tüm Türkiye çapinda iki katina çikarttik. Bu da müsteri memnuniyetimizi oldukça artirdi. Servis agimizin yayginligi ve iletisim kalitemizle ön plana çiktigimizi düsünüyorum.

Tüm acentelere ve SBN Sigorta acentelerine dergimiz araciligiyla vermek istediginiz mesajlar nelerdir?

Bizim bir master planimiz var, bu plan çerçevesinde var olmadigimiz il ve ilçelerde acenteligimizin olmasini istiyoruz. Bazen de biz o yörenin proaktif acentesine ulasiyor ve is birligi teklif ediyoruz. 700’e yakin  acentemiz var. Her yil 40-50 yeni acenteyi bünyemize katiyoruz, verim alamadiklarimizla da yollarimizi ayiriyoruz.

Acentelerimiz dijitallesmeden korkmasin, kendi çalisma biçimlerini de dijitallesmeye uyarlasinlar. Sigorta sektörünün is kabul kriterlerine en hizli sekilde uyum saglayan acenteler daha da öne çikacak. Acentelerimize, degisen sartlara uyum saglamalarini ve sigorta sirketlerinin beklentileri ile müsteri ihtiyaçlarini ortak paydada bulusturmalarini öneriyorum. Böylelikle sirketler ile acenteler “Kazan & Kazan” ilkesini birlikte yürütebilecekler.