Acentelerin bir adim önde olabilmesi için …

Sigorta sektörünün is kabul kriterlerine en hizli sekilde uyum saglayan acenteler daha öne çikacak

Acentelerin kendi müsterilerine gerçek anlamda sahip olmalari ve dijital ortamlarda da yer almalari gerektigini belirten SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray; "Sigorta sektörünün is kabul kriterlerine en hizli sekilde uyum saglayan acenteler biraz daha öne çikacak.  Acentelerimize, degisen sartlara uyum saglamalarini  ve sigorta sirketlerinin beklentileri  ile müsteri ihtiyaçlarini ortak paydada bulusturmalarini öneriyorum" dedi

Sigorta sektörü 2015 ilk çeyregi itibariyle prim üretimini geçen yilin ayni dönemine kiyasla yüzde 13 oraninda artirdi. Sektörün ve SBN Sigorta'nin ilk çeyrek prim üretimi oranlarini nasil degerlendiriyorsunuz?

Ekonomik belirsizliklerin yasandigi bu dönemde, sigorta sektörünün ilk çeyrekte  yüzde 13 büyümesini, reel bir büyüme oranini isaret etmesi açisindan olumlu buluyorum. SBN Sigorta olarak ilk 3 aylik dönemde yüzde 23 büyüdük. Bu rakam sektörün üzerinde bir büyüme orani olup, sektör ortalamalarinin üzerinde büyümeye devam ederken bir yandan da kârliligimizi ciddi anlamda artiriyoruz. Sektördeki rekabetin siddetine karsin, elde ettigimiz bu sonuçlari, SBN Sigorta açisindan basarili buluyorum.

Döviz kurunun öngörülenin üzerinde artmis olmasi ve düsük büyüme oranlari beklentilerimizi negatif etkilese de, yilsonunda güzel bir tablo görecegimizi düsünüyorum.

Haziran ayi itibariyle trafik sigortalarinda bir takim düzenlemeler yapildi. Sektörün kilit branslarindan biri olan trafik bransindaki yeni düzenlemelerin sektörü ve sigortalilari nasil etkileyecegini düsünüyorsunuz?

Trafik sigortalarinda yeni yönetmelik uygulamasi ile deger kaybi, saglik giderleri teminati, destekten yoksun kalma tazminati hesabi, esdeger parça gibi konularin birçoguna genel sartlarda netlik kazandirilmistir.  Öncelikle gri alanlarin biraz daha azaltilmasi yönünde yapilan bu degisiklikleri olumlu buluyorum.

Ancak hala bazi maddelerin tartisilabilir olmasi dezavantaj. Belirli konularda yasayarak görmemiz gereken bir süreç var. Her ne kadar yasal mevzuat, hatta sigortacilik genel prensipleri itibariyle dogru   buldugumuz seyler olsa da; yargi, bazen bunun disinda kararlar verebiliyor ve içtihat olusabiliyor. Bu düzenlemeler sektöre biraz daha açiklik getirdi, fakat yarginin bu konuda nasil karar verecegi hala önemli bir nokta. Örnegin kisinin kendi kusurundan dolayi zarar görenlerin yakinlarinin 3. sahis olarak degerlendirilmemesi genel bir sigortacilik prensibi olmasina ragmen, yargi bu konuda trafik kazalarinda ölen ya da yaralananlarin yakinlarini da 3. sahis kapsaminda degerlendiriyor. Mevzuatta bu durum açiklandi, fakat burada yarginin verecegi kararlar önemli, çünkü mevzuat ve genel sigortacilik ilkelerinin disinda verilen yargi kararlari var. Bunlarin degisip degismeyecegini,  önümüzdeki dönemlerde yasayarak görecegiz.

SBN Sigorta olarak zaten fiili durumda araç deger kayiplarini ödüyorduk. Yeni düzenlemelerde araç deger kayiplarina biraz daha metodoloji getirildi, bu bakimdan da düzenlemeleri olumlu buluyorum. Böylece araç deger kayiplarinin nasil hesaplanacagi kismi daha net olarak belirlenmis oldu.

Diger taraftan trafik kurallarinin ihlali nedeniyle olusan hasarlarda, hasar bedelinin sürücüye rücu edilmesi, sigorta sektörü açisindan zor günlere isaret ediyor. Çünkü bu bir sorumluluk sigortasi, agir kusurlu hallerde zaten bizim rücu hakkimiz var. Fakat her türlü trafik kuralinin ihlali dendigi zaman çok genis bir alana girilmis oluyor. Bu alanda neler yapilacagi konusunu sektör olarak netlestirmemiz gerekiyor. Çünkü bu durum, bizim müsteri ile olan iliskilerimizi de, kamuoyu algisini da son derece negatif etkileyebilir. Tüm bu konularin biraz daha açik yazilmasi gerektigini  düsünüyorum. Mevzuatta tüm bu konular yazildi, bunlarin yazili olmasi   güzel ama, sektör uygulanmasi konusunda biraz daha açiklamaya ihtiyaç duyuyor.

Acentelerin dijital gelismelerden faydalanabilmesi için ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz? SBN Sigorta acentelerine yönelik ne gibi çalismalar yapmayi planliyor?

Öncelikle acentelerin müsterilerine tam olarak sahip olmasi gerektigini düsünüyorum. Acentelerin önümüzdeki dönemlerde yasanacak olan gelismelere hazir olabilmesi için müsteri bilgilerinin artik dijital ortamda da bulunmasi gerekiyor. Müsteri bilgisi son derece degerli, fakat bu bilgilerin dijital ortama uyarlanmis ve bu platformlardan yönetilebilir olmasi gerekliligini unutmamaliyiz. Her acentenin mutlaka internet sitesi olmali; mümkünse internetten ulasilabilecek, hatta satis yapilabilecek bir yapiya dogru acentelerin kendilerini evrimlemesi gerekiyor. Bunu yapabilen acenteler var ve onlarin dijital dünyada biraz daha ön planda olacaklarini düsünüyorum. Biz de bu tür çalismalari destekliyoruz ve bu sene de gerek dijital ortama gerek altyapimiza yatirim yapmaya devam edecegiz.

Ideal bir sigorta sirketi ve acente iliskisi sizce nasil olmali?

Bakis açimiz is ortakligi ve karsilikli kazan-kazan ilkesine dayanmaktadir. Acenteler aslinda sirketlerin temsilcisidir. Acenteler bir yandan müsteriyi bulan, müsteriye ürünü anlatan ve müsteri haklarini da en az sigorta sirketi kadar koruyan, gözeten bir araci niteliginde. Burada hem sigorta sirketinin, hem de acentenin kazandigi bir yapiyi, ortak hedef olarak olusturmamiz gerekli; aksi takdirde bu taraflardan birinin sürekli olarak kaybettigi bir ortaklikta, bu iliskinin zaten yürümeyecegi asikar. Bu gibi durumlarin sonucu olarak sigorta sirketleri ve acenteler, çok sik bir sekilde acentelik iptali ya da çalismalari durdurma süreçlerine basvurmak zorunda kaliyor.

Dolayisiyla SBN Sigorta olarak is ortakligi ve isbirligi içinde, en iyi uygulamalari acentelerle tanistiran bir sirket olma hedefiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu kapsamda acentelerimizle yaptigimiz isbirlikleri ve yarattigimiz sinerjiden de son derece memnunuz. Kazan-kazan iliskisi bize göre en önemli ilke.

SBN Sigorta acentelerini branslar bazinda nasil yönlendiriyor? Sizce acentelerin aktif rol oynamasi gereken branslar neler olmali?

Oto disi branslarda, proje islerinde, kolay ve hizli karar veren dinamik yapimizla süreçleri iyi yönettigimizi düsünüyoruz.

Bizim oto disi branslarda kolay ulasilabilir ve hizli hizmet verebilen bir yapimiz var. Bu kurguyu çok iyi kurdugumuzu düsünüyoruz. Daha az sayida acenteye özellikle oto disi branslarda butik hizmet veriyoruz. Acente kanalinda oto bransinda, özellikle trafik alaninda çok aktif degiliz. Genellikle sistem fiyatlari üzerinden ilerleyen  acenteler  üretim yapiyorlar. Biz, her sigorta sirketi gibi oto disi branslarda yogunlasan bir acente yapisini tercih ediyoruz. Acentelerimizi buna göre yönlendiriyor ve takip ediyoruz, oto disi bransta belirli bir yüzdeyi tutturmalarini bekliyoruz. Bu rakamlara ulasan acentelerle daha hacimli ve rahat çalisiyoruz. Diger satis kanalimizda daha çok ferdi kaza bransi ürünlerinin satisi gerçeklesiyor, acente kanalimiz sayesinde mühendislik ve nakliyat branslarindaki  ürünlerimizin satisini çok rahat gerçeklestirebiliyoruz. Elbette ferdi kaza bransinda da acentelerimizin aktif olmasini isteriz, fakat gerek bizim sirketimizin gerek sektör uygulamalarinin bu konuda su ana kadar çok tatminkar sonuçlar üretemedigini görüyoruz.

Acentelerin daha kazançli ve verimli çalisabilmesi için onlara ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?

Acentelere inovatif bakis açisini temel almalarini, kazancin daha yüksek oldugu nis alanlara yönelerek  kendilerini gelistirmelerini tavsiye ediyoruz. Diger kanallardan daha kolay satilan tamamlayici ürünleri, örnegi ferdi kaza ve saglik bransiyla birlestirilmis ürünler, müsterilerine daha çok tavsiye ederek satislarini artirmalarini  bekliyoruz. Acentelerimiz tamamlayici ürünler yaninda çapraz satis yaparak da  kazançlarini artirabilirler.