Bankalar Penetrasyon Orani Ile Türk Sigorta Pazarina Yeni Bir Soluk Kazandirdi.

     SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray: "Banka kanalinin son  yillik verilerine baktigimizda, potansiyelinin düzenli olarak arttigini, penetrasyon orani ile Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazadirdigini görüyoruz. Biz hemen hemen tüm projelerimizi  banka kanalimizla ortak gelistiriyoruz. Ürün gamindaki eksiklikleri tamalayan ya da yeni müsteri ihityaçlarina yönelik ürünleri düzenli olarak çikariyoruz."

 

SBN Sigorta “Karlilik içinde büyüme” stratejisinin ardindan “Sürdürülebilir büyüme/Sürdürülebilir karlilik” stratejisine basladi. Bu yeni strateji ile hedeflenen planlardan bahseder misiniz?

SBN Sigorta olarak 2012 yilindan itibaren baslattigimiz “Karlilik içinde büyüme” stratejimizde 4 tam yili doldurduk ve artik “Sürdürülebilir büyüme / Sürdürülebilir karlilik” dönemine geçtik. Geçen yili 15 milyon TL kar ile kapattik, kar/ prim üretiminde sektörde ilk 3’teyiz. Sonuçlar bizim için planlanan çerçevede ve tatmin edici.

Elbette bu, varis noktasi olan bir yolculuk degil. Geçmis 4 yilda pek çok alanda yaptigimiz esasli dönüsümü simdi is ortaklarimiza, müsterilerimize daha etkili anlatacagimiz bir döneme basladik.

Hayat disi bransta  4 tam yilda her çeyrekte sürekli kar eden 4 sirketten biriyiz. Biz bir siçrama yaparak bu noktaya geldik , fakat bunun ileriki yillarda da sürdürülebilir olmasi ve karli bir portföyü yönetmemiz , yeni stratejimiz kapsaminda ele alinacak. Kar etmek kadar , sürdürülebilir olmasi da çok önemli, son 4 yilda sektör yüzde 59 büyürken biz yüzde 104 büyüdük. Son 4 yilda araliksiz olarak hem sektör ortalamasinin üzerinde büyüyen hem de karini artiran sirketimiz, bundan sonraki süreçte bu seviyelerin korunmasina odaklanacaktir .

Bu stratejisi dogrultusunda dagitim kanali yapilanmanizda ne tür degisiklikler yasanacak? SBN Sigorta’nin dagitim kanali stratejilerinden bahseder misiniz?

SBN Sigorta olarak 2012’den bu yana dagitim kanallarimizda riski ve karliligi göz önüne alarak çalistik, maliyetlerimizi daha iyi yöneterek, verimlilik artisi sagladik. Bankasürans bizim etkin oldugumuz dagitim kanalimiz. Ayni zamanda oto disinda da yogun bir portföy yönetimimiz var. Ana hedefimiz bankasürans agirlikli olmak ve oto disi agirlikli olmak. Fakat degisen stratejilere göre bu hedeflerimizde taktiksel degisiklikler yasanabiliyor; dönemsel olarak oto bransinda ya da acente broker kanalinda da büyüdügümüz zamanlar oluyor. Ama toplam yil sonu dengesine baktigimizda bankasürans ve oto disi agirligimizi bu sene de korumayi hedefledigimizi söyleyebilirim. Risklerimizi daha iyi fiyatlayarak ve banka dagitim kanalimizi etkin kullanarak yakaladigimiz üretim artisimizin korunmasi ve sürekliligi için çalisiyoruz.

SBN Sigorta bankasürans alaninda farklilasmak ve banka kanalini etkin bir sekilde kullanmak amaciyla neler yapiyor?

Bankasürans üretiminin sektör içindeki payini ve artis oranini korumasi önemli, kârli ve gelisime açik bir üretim kaynagi oldugunu gösteriyor. SBN Sigorta olarak biz de, banka sigortaciliginda yapilan üretimimizle sektör üzerinde büyüme göstermekteyiz. Sektörde toplam üretimdeki bankasürans payi olarak 2. siradayiz. Bunu sürdürmek istiyoruz. Bankasürans konusunda diger sirketlerden ayristigimizi düsünüyoruz ve bunu rakamlarla da ortaya koyuyoruz.

Is ortagimizi çok iyi tanimaya çalisan bir partneriz ve bunu gururla söylüyorum. Tüm is yapis biçimlerimizi ana is ortagimiz olan Sekerbank'la uyumlu hale getirdik. Bu is birliginin sürdürülebilir olmasi ve büyümenin geçmis dönemlerde olmasi buna bagli. Karsimizdakinin neye ihtiyaci oldugunu iyi tespit ederek ürünler gelistiriyoruz ve satisina da yardimci oluyoruz. Böylece son 4 yilda yaklasik 3 katina çikan bir bankasürans hacmine ulasmis durumdayiz. Bundan sonraki stratejimiz bu durumun sürdürülebilir olmasi yönünde.

 

Isbirligi içerisinde oldugunuz bankalarla ortak olarak gelistirdiginiz projeler var mi? Banka kanalindan özellikle satilmasini hedeflediginiz ürünleriniz arasinda neler yer aliyor?

Banka kanalinin son 5 yillik verilerine baktigimizda, potansiyelinin düzenli olarak arttigini, penetrasyon orani ile Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz. Bu anlamda SBN Sigorta olarak Sekerbank ile uyumlu bir çalisma içindeyiz.

Bankanin müsteri portföyünün olmasi ve çapraz satisa imkan saglamasi uygun ürünlerin satisini kolaylastiriyor. Sekerbank için ürün ve müsteri segmentasyonlarina uygun, KOBI, Tarim, Isletme müsterilerine özel projeler gelistiriyoruz. Ürün gamindaki eksiklikleri tamamliyoruz. Her sene 3 ya da 4 yeni ürünü banka müsterileri ile bulusturuyoruz.

Biz hemen hemen tüm projelerimizi banka kanalimizla ortak gelistiriyoruz. Ürün gamindaki eksiklikleri tamamlayan ya da yeni müsteri ihtiyaçlarina yönelik ürünleri düzenli olarak çikariyoruz. Bu sene de son derece basarili bir ürünü Subat ayinda çikardik.

Sigorta ürünlerinin pazarlanmasinda banka dagitim kanalinin sirketlere ne gibi avantajlar sunabilecegini düsünüyorsunuz? Bankalarin bu anlamda daha dinamik bir yapiya kavusabilmesi için sektör adina beklentileriniz neler?

Bankalar müsterilerini çok iyi taniyan ve güven duyulan finansal kurumlar, bir taraftan da sigortacilik ürünleri ile faiz disi gelir elde ederek kendi bilançolarina önemli bir katki sagliyorlar. Bu ürünler onlarin araciligi ile bankasüransta müsterilerle bulusuyor. Bankasürans çok önemli bir dagitim kanali, çapraz satis ve müsteride derinlesme konularinda bankasürans ekibi diger dagitim kanallarina göre daha basarili. Müsterinin hangi ürünü alabilecegi konusunda bize de bilgi veren bankalar, yeni ürünler gelistirmemizi de sagliyor.

Bankalarin özellikle çapraz satislarla hem kendi ürünlerini teminat altina almalari hem de sigortadan kazandiklari faiz disi gelirler, onlarin bu alana daha da yogunlasmasini saglayacak.

Bankasüransin en önemli özelligi, aslinda büyük bir sinerjiyi de ortaya çikarmasi bankalarin sigorta sirketleri için çok önemli bir dagitim kanali ve bankanin var olan müsteri portföyünden yararlanmasi sigorta sirketlerine önemli avantajlar sagliyor. Bunun yani sira banka müsterileri kendilerine saglanan sigorta ürünlerinden faydalandikça, müsteri bilinci ve sigorta sektörüne olan güven artiyor.

 

2016 yilinin ilk çeyrek sonuçlarini SBN Sigorta özelinde ve sektör genelinde nasil degerlendiriyorsunuz?

Hem sektör hem de SBN Sigorta ilk çeyrekte güçlü bir büyüme yakaladi. Ekonomik kosullarin ivmesi olumlu bir sekilde devam ettigi sürece, sektörümüzün de istikrarli bir sekilde büyüyecegini düsünüyorum. 2016 yilinin ilk çeyrek sonuçlarina göre prim üretimimiz bir önceki yilin ayni dönemine göre yüzde 39'un üzerinde artmistir. Yine ayni dönem karliligimiz da benzer oranlarda artti. 2016 ilk çeyrek sonuçlarina göre sirketimiz yine kar etti. Bu iki veri; sürdürülebilir karlilik ve üretim artisi, bizim ana stratejimizdi. Bunu basari ile devam ettirdigimizi söyleyebilirim.

Trafik sigortalarindaki artan fiyatlarin bu büyümeye çok önemli bir katki sagladigini düsünüyorum. Zira daralan bir ekonomide bu büyüme çok kolay degil. Biz hem müsteri sayimizi hem üretimimizi artirdik. Bu da bizim stratejimizin bir parçasi, çünkü son 4 yilda müsteri sayimizi 126 Binden yeni müsteri kazanarak 255 Bine ulastirdik.

Öte yandan  mevcut müsterilerimizle iliskilerimizi daha da derinlestirdik. Poliçe sayimizda 172 Binden 322 Bine ulasti. Iyi bir büyüme ve çok daha iyi bir karlilikla yili kapatacagimizi düsünüyorum.

Sektör oyunculari sadece fiyat rekabetine odaklanmayip, ayni zamanda sektör hacmini büyütmeye de yönelirlerse,  karliligin dengeye oturacagini düsünüyorum. Sektör içinde olumlu geçen bir çeyrek yasadigimizi düsünüyorum.

 

Sizce sigorta sektörünün karliligini ve ülke ekonomisine olan katkisini artirmasi için daha çok hangi branslara yönelmesi gerekiyor? SBN Sigorta 2016 yilinda özellikle hangi branslarda büyümeye odaklandi? Bu yil pazara sunmayi planladiginiz yeni ürün alternatifleri olacak mi?

Sigorta sektörünün penetrasyonu artirmasi lazim. Bunun en önemli konu oldugunu düsünüyorum. Penetrasyonun artmasi hem ülke ekonomisine hem de dolayli olarak firma ekonomilerine yarar saglayacak bir durumdur. Baktiginiz zaman kisi basina düsen sigorta üretimi gelismis ülkelerle neredeyse kiyaslanamayacak düzeyde. Bazi risklerimiz hiç sigortalanmiyor, ihtiyaca yönelik ürünleri sektör olarak daha fazla çikartabilmeliyiz. Bu kapsamda SBN Sigorta olarak her sene 3 ya da 4 yeni ürünü özellikle bankasürans kanalinda müsterilerimizle bulusturuyoruz. Bu ürünlerin genellikle yeniçagin ihtiyaçlari veya kisilerin çok fazla farkinda olmadigi ihtiyaçlariyla ilgili ürünler olmasina özen gösteriyoruz. Ferdi kaza bazli ürünlerin üretimini artirdigimiz müddetçe, ülke ekonomisine katkilarimiz artacaktir.

Sigorta sektörünün karliligini artirmada oto disi branslarin etkisi yadsinamaz. Oto bransindaki temkinli adimlarimizi, oto disi branslarda sundugumuz yeni ürünlerin karliligi ile destekliyoruz. SBN Sigorta olarak 2016 yilinda ferdi kaza bransinda yeni ürünlerle penetrasyonumuzu artiracagiz. Yangin ve mühendislik sigortalari yaninda DASK ve TARSIM alanlarinda satislarimiz artarak devam edecek.

Bankalarin çapraz satislarini artirmak için bireysel müsterilerine yönelik özellikle ferdi kaza bransinda yeni ürün taleplerinin artacagini ve bu alanin bu yil daha hizli büyüyecegini düsünüyoruz. Ayrica  kentsel dönüsüm çalismalari ile birlikte insaat sektörü, 2015’de geçirdigi kisa durgunluk dönemi sonrasi, 2016 ‘da yeniden ataga kalkabilir, biz de ürün çalismalarimizi bu yönde yogunlastirdik.