'Piyasa sartlari ile mücadele gücüne ulastik'

SBN Sigorta, sektörde emin adimlarla büyüyor. SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, “Saglikli büyüme ve kâr , bilanço yapimizi da her geçen gün daha da güçlendiriyor. Gelecekte piyasa kosullari ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacagina dair inancimiz tam” dedi. 
 
SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, sektöre yönelik beklentileri ve SBN’nin hedeflerini DÜNYA ile paylasti. 
 
Gelismis ve gelismekte olan tüm ülkelerde ekonomik büyüme ve sigortacilik sektörü paralel bir gelisim gösterdigine dikkat çeken Duray, “Türkiye’de de sigortacilik sektörü, son dönemde istikrarli bir büyüme sergiliyor. Dünya ile kiyaslandiginda sigortacilik sektörü Türkiye’de henüz doyum noktasina ulasmamis, gelismesini sürdüren ve yüksek potansiyel barindiran bir sektör olarak öne çikarken, yeni ürün ve uygulamalar, yeni ihtiyaçlarin karsilanmasi ve sigorta bilincinin artmasi açisindan sektöre olumlu katkilar yapiyor. Son iki yildir ise kâr eden kasko bransindaki iyilesme sektörü olumlu etkiledi” diye konustu. 
 

Kârli büyüyen sirketlerden biriyiz

 
SBN Sigorta olarak kârlilik içinde büyüme stratejilerinin 2015’te de devam ettiginin altini çizen Recep Duray, “2012 ,2013 ve 2014 yillarindaki mevcut performansimizi arttirarak sürdürdük. SBN Sigorta, 12 çeyrektir üst üste kâr açiklayabilen nadir sirketlerden biri haline geldi. Kuskusuz bu durum, kararlilikla yürüttügümüz oto disi agirlikli çalismalarimizin bir sonucu. Hem büyümeyi hem de kâri bir arada basaran ender sirketlerden biriyiz. Saglikli büyüme ve kâr , bilanço yapimizi da her geçen gün daha da güçlendiriyor. Gelecekte piyasa kosullari ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacagina dair inancimiz tam” seklinde konustu. 
 

Yikici rekabetin içinde olmayacagiz 

 
“Sektör ortalamalarinda veya üzerinde büyümeye devam ederken bir yandan da kârliligimizi ciddi anlamda artiriyoruz” diyen Duray sözlerini söyle sürdürdü: “ Biz yikici rekabete girmeyi tercih etmiyoruz. 2014 kârli bir sekilde büyümeyi basardigimiz bir yil oldu . Kârimiz 5 milyon TL’yi asti. Bu bir önceki yila göre yüzde 120’lik bir kâr artisini ifade ediyor. Sektördeki rekabetin siddetine karsin elde ettigimiz bu sonuçlarin büyük bir basari oldugunu düsünüyorum. Operasyonlarimizi kolaylastirmak ve giderlerimizi azaltmak için çalismalarimiz yeni yilda da sürüyor .” Sektördeki kâr sorununa yönelik düsüncelerini sordugumuz Recep Duray, sektörün trafik sigortasi disinda hemen hemen her alanda dönemsel inis çikislar olsa bile kâr elde etmeyi ögrendigini belirterek, “Ancak trafik sigortalari hala çok büyük zarar kaynagi. Son düzenlemelerin sektöre yillik yaklasik 5 milyar TL yük getirecegini öngörüyoruz. Sürdürebilir bir kârlilik ancak bu düsünce yapisinin bütün sirket tarafindan benimsenmesi durumunda hayata geçirilebilir” dedi. 
 

Trafikte daha az poliçe kesiyoruz 

 
Duray, SBN Sigorta olarak en dikkat ettikleri konulardan birinin kârlilik oldugunun altini çizerek sunlari söyledi: “Bizim için siralamadaki yer önemli degil, önemli olan sürdürülebilir kârlilik. Kârimizi artirmak için bazi stratejileri de hayata geçirdi. Öncelikle, sattigimiz tüm ürünlerde kârlilik hedefimiz var. Örnegin ‘trafik’ sigortasinda geçmise göre daha az poliçe kesen bir SBN var ve bunu kârli bir sekilde gerçeklestiriyoruz.”
 

Sektöre olan ilgi artarak devam edecektir 

 
Türk sigorta sektörüne önümüzdeki dönemlerde ilginin daha da artacagi öngörüsünde bulunan Recep Duray, Istanbul Finans Merkezi projesi çerçevesinde sigortaciligin daha cazip hale gelecegini ve AB’ye uyum sürecinde yeni ürünler piyasaya sunulacagini söyledi. “Bize göre yogunlasmanin en çok gerçeklesecegi branslar ferdi kaza ile gelismis ülkelerde çok iyi seviyelerde olan sorumluluk sigortalari olacaktir” diyen Duray sözlerini söyle sürdürdü: “Bu branslara ait yeni ürün ve teminatlar gelistirilecek; pay alma ve pazari büyütme çabalari bu yönde ilerleyecektir. Kisi basina düsen gelirdeki artisa paralel olarak bireysel sigortalara talep artacaktir. Sigorta sirketleri ve aracilar teknolojiyi daha yogun kullanacak, kurumsallasma çok daha iyi seviyelere gelecektir. Sigortacilik hem Türkiye hem dünyada gelecege yön veren en önemli sektörlerden biri olacaktir. Yabancilara saglik sigortasi zorunlulugu da, bu alanda çalisan sirketler için ciddi bir potansiyel olusturmaktadir.”
 

Sekerbank’la birlikte iyi isler yapiyoruz

 
Banka sigortaciligi konusunda düsüncelerini paylasan Recep Duray, söz konusu alanin sektör içerisindeki öneminin her geçen gün arttigini belirterek sunlari söylesi: “Bankasürans üretiminin sektör içindeki payini ve artis oranini korumasi ,önemli,kârli ve gelisime açik bir üretim kaynagi oldugunu göstermektedir. 2015 ilk çeyrek verilerine baktigimiz zaman, banka sigortaciliginda yapilan üretim sektöre paralel bir tablo çizmistir ve gerek büyüme oranlari açisindan gerek karlilik açisindan önceki yillara göre oldukça olumlu bir seyir izlemistir . SBN Sigorta , olarak Sekerbank’i taniyan , bilen , sadece iyi dialog degil ama ayni zamanda iyi hizmet veren bir ekip olusturduk ve Sekerbank ile banka sigortaciligi konusunda oldukça iyi isler yaptik . Tüm ekibimiz bu alana konsantre oldu ve organizasyon yapisini, is yapis modellerimize Banka ile uyumlu hale getirdik. Bunun sonucunda, genel olarak üretiminin yüzde 60’indan fazlasini banka kanali ile yapan konumumuzu koruduk.”
 

Kisa Kisa...

 
• Birçok sektörde önemli bir satis kanali olan internetin, sigorta satisinda da aktif olarak kullanilmasinin büyümeye olumlu katki saglayacagini düsünüyorum. 
• Rekabeti fiyatla yapmanin sonu gelmeyecek. Rekabetin sadece fiyat degil, içerik ve hizmet üzerine olmasi gerektigi de zamanla anlasilacak. 
• Sigorta sirketleri yeterli büyüklüge ulasamadi. Zaten yabanci sirketlerin yatirim yapmalarinin nedeni de bu. Hâlâ cazip bir pazar konumundayiz. 
• Getirdikleri bilgi ve deneyimleri Türk sigorta sektörüne göre sekillendiremeyen sirketlerin pazari terk etmesi söz konusu olabilecek. 
• Dünyanin 16’nci büyük ekonomisi olmamiza ragmen prim üretiminde 38’inci siradayiz. Sektörün tüm oyunculari bu rakamlari hizla yukari tasimak için birlikte çalismali. 
• Günümüzün gençleri artik satis kanali olarak dijital mecralari yogunlukla kullanmaya basladi.Sirket olarak bizim de bu alanda proje ve yatirimlarimiz devam ediyor.