SBN Sigorta bankasürans alaninda büyüyor

Bankasürans üretiminin sektör içindeki payininin  ve artis oranini korunmasinin  önemli, kârli ve gelisime açik bir üretim kaynagi oldugunun  göstergesi oldugunu belirten SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray; ‘’ SBN Sigorta olarak biz de, banka sigortaciliginda yapilan üretimimizle sektör üzerinde büyüme göstermekteyiz. Sektörde toplam üretimdeki bankasürans payi olarak ilk 3’teyiz. Bunu sürdürmek istiyoruz. Bankasürans konusunda diger sirketlerden ayristigimizi düsünüyoruz ve bunu rakamlarla da ortaya koyuyoruz. Is ortagimizi çok iyi tanimaya çalisan bir is ortagiyiz ve bunu gururla söylüyorum ; tüm is yapis biçimlerimizi ana is ortagimiz olan Sekerbank'la uyumlu hale getirdik. Satisa aracilik eden Banka personelini çok iyi analiz edip , onlarin ajandalarina ve ihtiyaçlarina saygi gösteriyoruz. Karsimizdakinin neye ihtiyaci oldugunu iyi tespit ederek ürünler gelistiriyoruz ve satisina da yardimci oluyoruz. Bunlari dogru ve istikrarli bir sekilde uygulayarak son 4 yilda yaklasik 3 katina çikan bir bankasürans hacmine ulasmis durumdayiz. Bundan sonraki stratejimiz bu durumun sürdürülebilir olmasi yönünde.’’ dedi.

Sigorta sektörünün temel aracilarinin hepsinin; bankasürans, broker, acente ve  dijital kanallar olarak , gelecek dönemde varliklarini sürdürmeye devam edeceklerini söyleyen Recep Duray; ‘’ Birinin digerini ortadan kaldirmasi gibi bir durum söz konusu olamaz. SBN Sigorta olarak 2012’den bu yana dagitim kanallarimizda riski ve karliligi göz önüne alarak çalistik, maliyetlerimizi daha iyi yöneterek, verimlilik artisi sagladik. Sigorta olarak bizim ana üretim kanalimiz bankasürans , 2015 üretimimizin yüzde 60’dan fazlasini bu kanaldan sagliyoruz.’’ dedi.

Yillik degerlendirmelerden çok, uzun dönemli bantlara baktiklarini söyleyen Duray ; ‘’ 2012-2015 yillari arasinda yapisal olarak çok fazla degisiklik gerçeklestirdik. Kendimizi gelistirdik, altyapimizi kurduk. Insan kaynaklari, yazilim, is akisi konusunda güzel islere imza attik . Uyguladigimiz dogru strateji ve tarife yapisi, sahip oldugumuz dogru ekip ve dogru isbirliginin basarisi ile 2015 yilini bir önceki yila göre 3 kat artirarak 15 milyon TL kar ile kapattik, kar/ prim üretiminde hayatdisi sirketler arasinda sektörde lideriyiz ’’ diyerek sözlerini sürdürdü. Karliligin kendileri için her zaman prim üretiminden daha öncelikli oldugunu belirten Duray , 2016 ilk 4 aylik kesinlesen sonuçlara göre de kesintisiz kar etmeye devam ettiklerini belirtti.

Duray sözlerine ‘’ SBN Sigorta olarak 2012 yilindan itibaren baslattigimiz “Karlilik içinde büyüme” stratejimizde 4 tam yili doldurduk ve artik “Sürdürülebilir büyüme / Sürdürülebilir karlilik” dönemine geçtik. 2012-2015 dönemini tüm çeyrekleri ile birlikte , yilsonunda kar ile kapattik, 2016 ilk çeyrekte büyüme hizimizin  devam ettigi görülüyor. Bu sonuçlara ulasmamizda  banka dagitim kanalinin etkisi büyük.

2016 için  toplam yil sonu dengesine baktigimizda bankasürans agirligimizi bu sene de korumayi hedefledigimizi söyleyebilirim. Risklerimizi daha iyi fiyatlayarak ve banka dagitim kanalimizi etkin kullanarak yakaladigimiz üretim artisimizin korunmasi ve sürekliligi için çalisiyoruz.

Bankalar, gerek görünürlükleri gerekse yayginliklari göz önüne alindiginda, müsterilerin sigortaya erisimi açisindan çok önemli noktadalar ve özellikle sigorta müsterisi olmayan kitleye yeni, basit, hizli satilan ürünleri pazarlama konusunda oldukça yetenekliler. Sigorta sirketine düsen görev, içinde pek çok ayri kanal barindiran banka kanalinda ihtiyaci dogru tespit ederek her kanala özel ürünler gelistirip, ilgili kanallara yerlestirmek ve satis sonrasi hizmetle desteklemek. Bankasürans satis agi örgütlenmesinde gelisime açik alanlar oldugunu da görüyoruz. Bankada çalisan personellerin sigorta ürünleri konusundaki bilgi seviyeleri ile yetkinliklerinin artirilmasi için yatirim yapilmasi ve bu ürünlerin satisindan gelir elde edebilecekleri mekanizmalarin kurulmasi kapsaminda isbirligi içinde oldugumuz Sekerbank ile ortak pek çok proje yürütüyoruz.’’ devam etti.

Banka dagitim kanalindaki en büyük avantajin banka müsterilerinin finansal ürünlerle daha önceden tanismis olmasi oldugunun altini çizen Duray , Banka sigortaciliginin en önemli artilarindan birinin ürün gamindaki çesitlilik ve ölçek nedeniyle karli bir dagitim kanali olmasi sayesinde müsteriye uygun fiyatlarda ürünler sunulabilmesi olduguna degindi. Duray diger taraftan derin bilgi gerektirecek kompleks kurumsal ürünlerin satisinda ve hasar yönetiminde sigorta sirketince yeterli destegin verilmesinin, banka sigortaciliginda özel önem tasidigini ifade etti.

Banka dagitim kanali kullanan bir sirket olarak , öncelikli stratejilerinin kendi ekipleri ile  Sekerbank saha ekipleri arasinda  sinerji olusturmasi oldugunu söyleyen Duray sözlerine söyle devam etti: ’’ Grup  sirketi olmamizin avantajini da kullanarak Sekerbank’in  deneyimli ekipleri, SBN Sigorta’nin  genç ve dinamik ekiplerini çok kisa bir süre içerisinde benimseyerek, mükemmel bir birliktelik olusturdular. Bu olusan hava ile Sekerbank  ve SBN Sigorta sektörde gözlemlenen basarilara imza atmaya basladilar. Bir diger stratejimiz de, bu büyük sinerjinin operasyonel verimlilik açisindan da desteklenmesi gerekliligiydi. Bölge sorumlularimizin subelere verdigi destek yaninda, Genel Müdürlügümüzde olusturdugumuz bankaüsrans operasyon ekibi ile güzel isler çikarttik ,bu da hem iç hem dis müsteri memnuniyetimizi oldukça artirdi. 

Bankanin müsteri portföyünün olmasi ve çapraz satisa imkan saglamasi uygun ürünlerin satisini da kolaylastiriyor. Biz hemen hemen tüm projelerimizi banka kanalimizla ortak gelistiriyoruz. Sekerbank için ürün ve müsteri segmentasyonlarina uygun, KOBI, Tarim, Isletme müsterilerine özel projeler gelistiriyor, ürün gamindaki eksiklikleri tamamliyoruz. Her sene 3 ya da 4 yeni ürünü banka müsterileri ile bulusturuyoruz.

Bankacilik ürünleri ile baglantili satilan ürünlere ilave, bireylerin yasamlari boyunca karsi karsiya kalabilecekleri finansal riskleri güvence altina alan ve bankacilik ürünlerinden bagimsiz olarak konumlandirilan  kritik hastalik, egitim, issizlik, ferdi kaza gibi ürünlerin daha iyi tanitilmasina ihtiyaç oldugu düsünüyoruz, biz Sekerbank ile yaptigimiz çalismalarda bunlari yaygin hale getirebildik .

Bankalarin özellikle çapraz satislarla hem kendi ürünlerini teminat altina almalari hem de sigortadan kazandiklari faiz disi gelirler, onlarin bu alana daha da yogunlasmasini saglayacak.

Bankasüransin en önemli özelligi, aslinda büyük bir sinerjiyi de ortaya çikarmasi bankalarin sigorta sirketleri için çok önemli bir dagitim kanali ve bankanin var olan müsteri portföyünden yararlanmasi sigorta sirketlerine önemli avantajlar sagliyor. Bunun yani sira banka müsterileri kendilerine saglanan sigorta ürünlerinden faydalandikça, müsteri bilinci ve sigorta sektörüne olan güven artiyor.’’ diyerek sözlerini tamamladi .