SBN Sigorta’da parola: Sürdürülebilir ve kârli büyüme

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, sirket olarak temel felsefelerini  kârlilik üzerine kurduklarini ifade etti. Önemli olanin kârli ve sürdürülebilir büyüme oldugunu kaydeden Duray, bu dogrultuda kârli oldugunu düsündükleri islere ve kanallara yogunlastiklarini belirtti.

 

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray, sirket olarak en önemsedikleri konunun kârli ve sürdürülebilir bir büyüme yakalamak oldugunu söyledi. Kârli oldugunu düsündükleri islere ve kanallara yogunlastiklarini kaydeden Duray, özellikle oto disinda agirliklarini koruduklarini dile getirdi. Acentelerle çalismalarini da bu dogrultuda yürüttüklerini aktaran Recep Duray, Sigortaci Gazetesi’nin sorularini yanitladi.

 

SBN Sigorta’nin isleri son yillarda nasil gidiyor?

Islerimiz planladigimiz gibi, hatta planlarimizin üzerinde iyi gidiyor. Ilk geldigimizde 10 yillik bir plan yapip onun üzerinde çalismistik. Her yil onu asarak yolumuza devam ediyoruz.

 

Nasil bir plan izliyorsunuz?

Her yil sektör ortalamasinin üzerinde büyüme hedefimiz vardi. Bunu bugüne kadar hep gerçeklestirdik. Özellikle oto disinda agirligimizi koruma senaryomuz vardi. Bu seneye kadar hep yüksek oranda oto disi yazdik, bu sene ise oto disi ile oto sigortalarinda 50/50 gibi geldik. Buradaki trende uygun olarak da payini  yükselttik, fiyat da yüksek oldugu için bunun etkisini yasadik.Özellikle acentelerle belli  bir plan çerçevesinde çalisiyoruz, oto disindaki agirligi hedefliyoruz.

Bizim için en önemli konu kârlilik. Kârli oldugunu düsündügümüz islere ve kanallara giriyoruz, oralarda yogunlasiyoruz.

 

Hangi branslarda aktifsiniz?

Finansal koruma sigortalarinda çok büyük poliçeleri yapabiliyoruz, Türkiye’nin her yerindeki yatirimlarla ilgili olarak karar verebilecek, fiyatlandirma yapabilecek bir ekibimiz var. Yatirim kredilerinde de talepler geliyor, bunlar da bizim uzmanlik alanimiz. Teknik ekibimiz son derece iyi, her türlü talebi rahatlikla karsilayacak bir altyapimiz var. SBN Sigorta her alanda, en komplike poliçelerde üstün hizmet ve hizli cevap verebilen  bir sirket.

 

‘HEDEFIMIZ DENGELI OLMAK’

Trafik sigortasinda primler arttiktan sonra sektörde çok yüksek oranlarda büyüyen sirketler gördük. SBN’nin büyüme oranlari neden daha düsük?

Biz aslinda büyüdük, adedimizi artirdik. Ama çok  büyümeyi degil, belli bir oranda büyümeyi hedeflemistik. Buna uygun, mantikli bir çizgi izledik. Dengeli olmak istiyoruz. Bizim için önemli olan kârlilik içinde büyüme ve bunun sürdürülebilir olmasi.

                                             

2017 yilinda sektörde nasil bir seyir olur?

2016’da trafik fiyatlari hizli bir sekilde arttigi için özel bir yil oldu, tekrar böyle bir artis gerçeklesmeyecek. Belki düsüs de mümkün, ancak özellikle maddi hasarlarda kur artislarinin etkisini izlememiz gerekiyor. Deger kayiplarinda da araç bedellerinin artmasi sebebiyle kur etkisi görülebilir. Bunlar bizim hasar yükümüzü artiriyor olacak.

Diger branslarda da ekonomiye paralel bir hareket bekliyoruz. 2017’de ekonomi öngörüleri  yüksek bir büyüme seklinde degil, bu nedenle biraz büyüme açisindan 2016’ya göre daha düsük bir performans bekliyor olacagiz.

 

 

Sektör 2016 yilini 2015’e kiyasla kârli kapatacak. 2017’de de bu kâr sürer mi?

Trafik ile digerlerini ayirmak lazim. Trafik disi sigortalarda 2016’da yangin bile eksiye düsebilir, büyük ihtimalle bazi sirketlerde ekside olacak. Bunun sebebi de terör olaylari ve bunlarin etkisi sebebiyle ciddi bir muallak ayrilmasi oldu. Gerçek ve belirlenemeyen hasarlar var. Sirketlerin bununla ilgili yükümlülüklerini yazdiklarini biliyorum.

Trafikte de,bu yil yazilan yüksek primlerin etkisi bilançolarimizda kâr oldu, ama alinan bu primlere karsilik gelen hasarlari ilerleyen yillarda fiilen ödüyor olacagiz. Karsiliklarda eger yanlis bir varsayim olursa, bir sonraki yilla birlestigi için 2017’de biraz daha fazla hasar baskisi olacak.

 

‘2017’DE TRAFIKTEKI ZARAR ARTAR’

Eger karsiliklarimiz yeterli degilse veya yanlis hesaplanmissa buralardaki farkliliklar sigorta sirketlerinin kârliliklarini dogal olarak etkileyecek.

Burada sirketlerin büyüme politikalari çok önemli olacak. Ama toplamda eger fiyatlarin seviyesi artmazsa, hasarlarin miktari artacagi için 2017’de trafigin biraz daha kötü sonuçlar üretecegini söyleyebiliriz .Bu tamamen primlerin seviyesine bagli.

 

2017 için SBN Sigorta olarak acentelerle ilgili projeksiyonlariniz nasil?

700 civarinda acentemiz var. Her sene belli oranda yetkisiz acenteden yetkili acenteye geçme planimiz var. Su siralar daha çok sayida acente talebi aliyoruz. Bizim belli sayida ve belli bölgelerde bir acente hedefimiz var. Özellikle olmadigimiz bölgelerde acente kanalimizi tamamliyoruz. Bunun disinda, yeterince verim almadigimizi düsündügümüz bölgelerdeki acentelere giderek acenteligimizi yapmalarini istiyoruz. Biz seçici oluyoruz.

Dört yillik süre içerisinde burada bir dönüsüm gerçeklestirdik. Son çalismaya basladigimiz acentelerden de son derece memnunuz.

 

 

‘ULASILABILIR BIR SIRKETIZ’

Acentelerin bizi ulasilabilir bir sirket olarak görmesini istiyoruz. Onun için buradaki genel müdürlük ekibinin sayisini ve kalifikasyonunu çok önemsiyoruz. Bizimle çalisan büyük acentelerin çogu en iyi hizmeti aldiklari birkaç sirketten biri oldugumuzu söylüyorlar. Çünkü özellikle oto disi islerde acenteyi de, müsteriyi de, pazari da çok iyi anlamak ve hizli cevap vermek gerekiyor. Biz bunlarin hepsini yaptigimizi düsünüyoruz. Bunu rakamlarimiza da yansittik. Acente tarafinda da ciddi bir büyümemiz var.

 

Birlikte çalisacaginiz acenteleri neye göre seçiyorsunuz?

Oto/oto disi dengesi iyi olan acentelerle özel çalisiyoruz. Henüz küçük  ve butik bir sirketiz. Bu sebeple herkesle çalismayi degil, belli kisilerle çok iyi çalismayi istiyoruz. Büyük projelerde acentede sigorta sirketiyle muhatap olmak istiyor ve acentede sigorta sirketini seçiyor Biz açik ve seffafiz.

 

‘SEKTÖR DIJITALDE ENTEGRE OLACAK’

Günümüzde dijitallesme giderek hizlaniyor. Acentenin buradaki durumu ne olacak?

Acenteler de dijitallesecek, bunun baska bir yolu yok. Bu büyük bir dalga. Bu dalganin önünde durmaniz ne mümkün ne akillica. Biz simdi bugünün sigorta piyasasini düsündügümüzde, sigortalanabilir degeri olanlar dogal olarak belli bir yas grubunda, belli bir satin alma aliskanligina sahip insanlar. Ancak 10 yil sonra, yasaminin çogu dijitalde geçen bir neslin de sigortalanabilir bir degeri oldugunda, bu neslin satin alma aliskanliklari da dijitale yatkin olacak ve sigortayi da buradan almayi tercih edecekler. Bu birden çok kanaldan yönetmeniz gereken bir sey, sadece internetten yaptiginiz zaman bunlar yeterli olmayabilir. Sigorta sirketleri kadar acenteler, brokerler ve çagri merkezleri de dijital platformlarda olacak. Bunlarin hepsi birbirine entegre olacak. Müsteri istediginden istedigi zaman satin almayi gerçeklestirecek. Bazen komplike bir sorun oldugunda acenteyle konusmaniz gerekebilir, bazen de çok basit bir islemdir ve evinizden yapmak istersiniz. Bunlar birbirinin rakibi degil, tamamlayicisi. Bundan kaçis yok, hepsini entegre edecegiz.