SBN’nin kârli büyüme stratejisi devam ediyor

2012 yilindan beri SBN Sigorta Genel Müdürü olan Recep Duray’la, Türk sigorta sektörü ve SBN Sigorta’nin sektöre bakisiyla ilgili konustuk. Türk sigorta sektörünün gelismekte olan bir pazar oldugunu belirten Duray, ülkede sigorta bilincinin gelismesi ve yabanci sirketlerin Türk sigorta sektörüne ilgisinin artmasiyla sektörün daha da ileriye gidecegini dile getirdi. Duray ayrica, Sekerbank ile banka sigortaciligi konusunda oldukça iyi isler yaparak, 2014 yil sonu itibariyla kârlarini bir önceki yila göre yüzde 120 artirarak 5 milyon liranin üzerine çikardiklarini söyledi.
 

SBN 2014’TE KÂRINI ARTIRDI

2015 yilini SBN Sigorta açisindan nasil degerlendirirsiniz?
SBN Sigorta olarak kârlilik içinde büyüme stratejimiz 2015’te devam ediyor. 2012, 2013 ve 2014 yillarindaki mevcut performansimizi artirarak sürdürdük. SBN Sigorta, 12 çeyrektir, üst üste kâr açiklayabilen nadir sirketlerden biri haline geldi. Kuskusuz bu durum, kararlilikla yürüttügümüz oto disi agirlikli çalismalarimizin bir sonucudur. Hem büyümeyi hem de kâri bir arada basaran ender sirketlerden biriyiz. Saglikli büyüme ve kâr, bilanço yapimizi da her geçen gün daha da güçlendiriyor. Gelecekte piyasa kosullari ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacagina dair inancimiz tam. Sektör ortalamalarinda veya üzerinde büyümeye devam ederken bir yandan da kârliligimizi ciddi anlamda artiriyoruz. Biz yikici rekabete girmeyi tercih etmiyoruz.
Kârlilik içinde büyüme stratejimiz sayesinde geçen yili da  güzel sonuçlarla kapattik, 2014 kârli bir sekilde büyümeyi basardigimiz bir yil oldu. Kârimiz 5 milyon lirayi asti. Bu bir önceki yila göre yüzde 120’lik bir kâr artisini ifade ediyor. Sektördeki rekabetin siddetine karsi elde ettigimiz bu sonuçlarin büyük bir basari oldugunu düsünüyorum. Operasyonlarimizi kolaylastirmak ve giderlerimizi azaltmak için çalismalarimiz yeni yilda da sürüyor.
 

‘BANKA KANALI POTANSIYELI ARTIRIYOR’

Banka sigortaciliginin gelisimi hakkindaki düsünceleriniz nelerdir? Banka sigortaciliginin SBN Sigorta olarak size katkilarini anlatabilir misiniz?
Banka sigortaciliginin sektör içerisindeki önemi her geçen gün artiyor. Bankasürans üretiminin  sektör içindeki payini ve artis oranini korumasi, önemli, kârli ve gelisime açik bir üretim kaynagi oldugunu göstermektedir. 2015 ilk çeyrek verilerine baktigimiz zaman, banka sigortaciliginda yapilan üretim sektöre paralel bir tablo çizmistir ve gerek büyüme oranlari açisindan gerek kârlilik açisindan önceki yillara göre oldukça olumlu bir seyir izlemistir. Bu döneme ait verilere baktigimiz zaman hayat bransinda yasanan sektör üzerindeki artisla birlikte, hayat disi bransta görülen sektöre paralel artis, banka sigortaciliginda  sektörün üzerinde büyüme gerçeklestirdi.
Sektördeki genel prim üretimi toplami içerisinde banka kanalinin payi, geçtigimiz yilin ayni dönemine göre paralel gitmektedir. Bundan sonraki dönemde de bankasürans ile üretilen poliçe adetlerinde artis devam edecektir. SBN Sigorta, olarak  Sekerbank’i taniyan, bilen, sadece iyi diyalog degil, ayni zamanda iyi hizmet veren bir ekip olusturduk ve  Sekerbank ile banka sigortaciligi konusunda oldukça iyi isler yaptik. Tüm ekibimiz bu alana konsantre oldu ve organizasyon yapisini, is yapis modellerimize banka ile uyumlu hale getirdik. Bunun sonucunda, genel olarak üretiminin yüzde 60’indan fazlasini banka kanali ile yapan konumumuzu koruduk.
Banka kanalinin son 5 yillik verilerine baktigimizda, potansiyelinin düzenli olarak arttigini, penetrasyon orani ile Türk sigorta pazarina yeni bir soluk kazandirdigini görüyoruz. Geçmis yillarda  kasko sigortalarinda olusan teknik zararin son iki yilda kâra dönüsmesi bir iyimserlik yaratti. Özellikle hayat disi branslarda teknik kârin artmasinin sektörümüzün konsolide mâli tablolarina olumlu etkisi olacaktir.
 
Size göre sektördeki rekabette orta yol bulunabilir mi?
Fiyat rekabeti serbest piyasa ekonomisinin degismez sarti. Ancak bunun yikici bir rekabete, yani fiyat savasina dönüsmemesi gerekli. Sektörde fiyat savasi, prim üretimi içinde en büyük agirliga sahip oto sigortalarinda yasaniyor. Savasin yeniden baslamasi durumunda hayat disi sektörde geçen yilki kârli tablo tersine dönecektir ve sektör yeniden zarar edecektir. Fiyat savasi tüketicilerin belki baslangiçta sigorta ürünlerini daha düsük fiyatlarla almasina imkân taniyor. Ama tüketicilerin de bir süre sonra aldiklari malin/hizmetin kalitesi bozuluyor. Fiyat savasi, uzun vadede aslinda tüketiciye de yaramiyor. Tüketicilerin sadece fiyata degil, içerige ve hasar sonrasi hizmet kalitesine de önem vermesini öneriyoruz.
 

GELISEN PAZAR OLARAK TÜRK SIGORTA SEKTÖRÜ

SBN Sigorta olarak Türk sigortaciligi hakkinda düsünceleriniz nelerdir? Sektörün su an bulundugu durumu nasil yorumlarsiniz?
Gelismis ve gelismekte olan tüm ülkelerde ekonomik büyüme ve sigortacilik sektörü paralel bir gelisim göstermekte. Türkiye’de de sigortacilik sektörü, son dönemde istikrarli bir büyüme sergilemektedir. Dünya ile kiyaslandiginda sigortacilik sektörü Türkiye’de henüz doyum noktasina ulasmamis, gelismesini sürdüren ve yüksek potansiyel barindiran bir sektör olarak öne çikmakta.
Bu görünümüyle Türk sigorta sektörü, 2014 yilinda bekledigi genislemeyi saglayamadi; fakat buna ragmen dinamizmini sürdürmüstür. Yeni ürün ve uygulamalar, yeni ihtiyaçlarin karsilanmasi ve sigorta bilincinin artmasi açisindan sektöre 2014 yilinda da olumlu katkilar yapmistir. Kasko sigortasi genel sartlarinda yapilan degisiklikler neticesinde kasko ürününde çesitlilik saglanmistir. Son iki yildir kâr eden kasko bransindaki iyilesme sektörü de olumlu etkilemistir.
 

‘PAZAR YABANCI SIRKETLER IÇIN CAZIBESINI KORUYOR’

Türk sigorta sektöründeki yabanci yatirimlar hakkinda görüsleriniz nelerdir? Önümüzdeki yillarda yabanci sirketlerin ülkemize ilgisi sizce nasil olacaktir?
Sektörde hâlâ fiyat bazli rekabet devam ediyor. Hatta artarak devam ediyor. Ancak ülkemizde sigorta ihtiyaci tam olarak yerine getirilmiyor. Sigorta sirketleri yeterli büyüklüge ulasamadi. Zaten yabanci sirketlerin yatirim yapmalarinin nedeni de bu. Hâlâ cazip bir pazar konumundayiz. Türkiye’de sigortacilik henüz tabana yayilmis degil. Endüstriyel tesisleri bir tarafa koyarsak, bireysel sigortalarda büyük eksiklikler var. Zorunlu olan DASK sigortasinda bile sigortalanma orani yüzde 25. Bu rakamlarla Türk sigorta sektörünün yerli ya da yabanci her sirket için cazip oldugunu düsünüyorum. Sektöre gelen yabanci sirketlerin kendi vizyon ve deneyimlerini Türk sigortaciligina yansitmasi saglanirsa pazar daha da büyütülmüs olur. Getirdikleri bilgi ve deneyimleri Türk sigorta sektörüne göre sekillendiremeyen sirketlerin pazari terk etmesi söz konusu olabilecek. Rekabeti fiyatla yapmanin sonu gelmeyecek. Rekabetin sadece fiyat degil, içerik ve hizmet üzerine olmasi gerektigi de zamanla anlasilacak.
Türk sigorta sektörüne önümüzdeki dönemlerde ilgi daha da artacaktir. “Istanbul Finans Merkezi” projesi çerçevesinde sigortacilik daha cazip hale gelecek, AB’ye uyum sürecinde yeni ürünler piyasaya sunulacak.
 

‘DIJITALLESME SEKTÖRE KATKI SAGLIYOR’

“Birçok sektörde önemli bir satis kanali olan internetin, sigorta satisinda da aktif olarak kullanilmasinin özellikle orta ve uzun vadede büyümeye olumlu katki saglayacagini düsünüyorum. Dijital gelismeler sayesinde geleneksel müsteri profili, farkli kanallari ayni anda kullanan, dijital ortamdan arastirma yapan, fiyat karsilastirmasi yaparak istedigi ürünü istedigi yerden satin alan müsteri profiline dönüsüyor. Günümüzde teknoloji odakli kusagin artik satis kanali olarak dijital mecralari yogunlukla kullanmaya basladigini görmekteyiz. Bu müsteri profilini yakalamak isteyen sigorta sektörünün, satin alma süreçleri ve sonrasi hizmetler için dijital kanallarini iyilestirme konusunda yogun bir yatirim sürecine girdigini söyleyebiliriz. Sirket olarak bizim de bu alanda  proje ve yatirimlarimiz devam etmektedir. Sigorta sektörünün gelecegini oldukça olumlu görüyoruz.”