Ürün ve Müsteri Segmentasyonlarina Uygun Özel Projeler Gelistirilmesi

SBN Sigorta Genel Müdürü Recep Duray
 
“Banka sigortaciligi  tarafinda ürün ve müsteri segmentasyonlarina uygun özel projeler gelistirilmesi gerekiyor”
 
Türkiye Sigorta Birligi'nin (TSB) yayinlamis oldugu Ekim 2015 istatistiklerine göre, sektördeki genel prim üretimi toplami içerisinde banka kanalinin payi,  geçtigimiz yilin ayni dönemine göre paralel gitmektedir. Seçimlere dayali ekonomik belirsizlik ve neticesinde yasanan toplumsal olaylar banka sigortaciligini da etkiledi. Bankacilik faaliyetlerinde belli oranlarda azalma yasandi. Özellikle konut ve  araç tüketici kredileri düstü. Yine de yilsonuna dogru dengelerin oturdugunu ve belirsizliklerin ortadan kalkmasi ile belli oranda seçim sonrasina ertelenen talebin yarattigi, dönemsel artisi gözlemliyoruz. Bankasürans üretimi anlaminda geçen yilin payinin korunmasi bile yeterli olacaktir.
 
Bankanin  müsteri portföyünün olmasi ve çapraz satisa imkan saglamasi uygun ürünlerin satisini kolaylastirmaktadir. Banka sigortaciligi  tarafinda ürün ve müsteri segmentasyonlarina uygun özel projeler gelistirilmesi gerekiyor.
 
Bankasüransin en önemli özelligi, aslinda büyük bir sinerjiyi de ortaya çikarmasi bankalarin sigorta sirketleri için çok önemli bir dagitim kanali ve bankanin var olan müsteri portföyünden  yararlanmasi sigorta sirketlerine önemli avantajlar sagliyor. Bunun yani sira banka müsterileri kendilerine saglanan sigorta ürünlerinden faydalandikça, müsteri bilinci ve sigorta sektörüne olan güven artiyor.
 
Sigorta sirketlerinin bankalarla hizmetini paylasabilmesi ve çok yönlü finansal hizmetler tasarlayabilme sansina kavusmasi da önemli  avantajlardan biridir. Üstelik minimum yatirim maliyetiyle, büyük üretim rakamlarina küçük risklerle ulasilabilinmektedir. Sigorta sirketleri, bir taraftan risklerini dagitirken, diger taraftan da banka sigortaciligi ile kârliliklarini önemli oranda artirma sansi yakalamaktadirlar. Banka sigortaciligi ürün grubu, müsteri segmenti bazinda degisebilen uygulamalara firsat tanimasi, farkli is modelleri ve seviyelerine açik bir alan olmasi itibariyla acente dagitim kanalindan ayrilmaktadir. Banka subeleri piyasa kosullari, teknolojik alt yapi, sirket öncelikleri gibi kriterlere göre farkli sigortacilik çözümleri üretebiliyor.  Bankacilik sistemiyle çalisan,  bankacilik ürünlerinden yararlanan kisilere sigortanin faydalarini anlatmak ve sigortayla tanismalarini saglamak, Bireysel alana yönelik ürünlerin  satisinda etkin rol oynayacaktir.
 
Bankasürans  pazar payi, diger dagitim kanallarina göre daha fazla artis göstermekteydi. Kredilere bagli çapraz satislar ile  gerçeklestirilen, ferdi kaza, konut ve kasko sigorta satislari da artmaktadir. Son dönemlerde yapilan düzenlemelerle emeklilik bransinda sektörün  gösterdigi ilerlemenin, banka sigortaciligina da  olumlu katki sagladigini görebiliyoruz.
 
Yangin ve mühendislik sigortalari yaninda DASK, TARSIM , ferdi kaza alanlarinda bankasürans satislarinin 2016 içinde  artarak devam edecegini , bankalarin çapraz satislarini arttirmak için bireysel müsterilerine yönelik özellikle ferdi kaza bransinda yeni ürün  taleplerinin artacagini ve bu alanin daha hizli büyüyecegini düsünüyoruz. Kentsel dönüsüm çalismalari ile birlikte  insaat sektörü,  2015’de geçirdigi kisa durgunluk dönemi sonrasi, 2016 ‘da yeniden ataga kalkabilir, eger Rusya krizi devam ederse ekonomik olarak  bozulmalar yasanabilir, konustuklarimizin hepsi taslak olarak kalabilir.